Friday, 31 August 2012

Suami dayus-Relakan isteri berkhalwat dgn lelaki lain

TUBAN - Demi memiliki pewaris, Pujo Sumarto (49), penduduk Desa Prunggahan Wetan, Kecamatan Semanding, Tuban, Jawa Timur, rela melakukan apa sahaja termasuk, merelakan isterinya, Rustami (45), berduaan dalam bilik bersama Mat Tohari, seorang lelaki asal Gresik yang mengaku kiai dan boleh membantu memberikan anak.
Di dalam bilik itu, Gus Mat, panggilan Mat Tohari, mengaku sedang melakukan ritual sembahyang malam khusus bersama Rustami selama 45 minit dalam keadaan gelap, supaya keinginan untuk memiliki cahayamata termakbul.
Namun, selama dua bulan ritual aneh tersebut dilakukan, Rustami tak juga hamil.Kegiatan ini mula di ketahui penduduk sekitar hingga membuat kemarahan penduduk yang ingin supaya kiai dengan ritual aneh tersebut diusir dari kampung mereka.
"Jelas ritual seperti itu tidak masuk akal dan menyalahi ketentuan agama Islam. Kenapa mesti di dalam bilik berduaan dengan isteri orang lain pada tengah malam," kata Rosyid, salah seorang penduduk kampung itu.
Kerana itu jugalah penduduk melaporkan kegiatan ini ke pejabat desa setempat supaya Gus Mat diusir dari Prunggahan Wetan agar tidak lagi merosakkan iman penduduk lainya
.
Akhirnya semua pihak sepakat bahawa Gus Mat harus dihalau dari Desa Prunggahan Wetan. "Telah disepekati bahawa Mat Tohari yang selama ini tinggal di rumah Eko harus keluar dari Desa Prunggahan Wetan.
P/s: Ntah taak tau nak komen ape..ape jenis manusia la ni..

2 comments:

Herma Julianny said...

senang-senang je serahkan isteri pd orang lain..pelik...

roym as said...

jadi hati2 lah memilih pasangan....

.

.