Tuesday, 14 January 2014

Kita adalah kerajaan contoh, pemaafnya pemimpin2 kita...



Yang buat isu dah berdamai....tapi macam mana pula bagi golongan bawahan yang sanggup menjadi benteng pertahanan kononnya demi negara dan kerajaan pemerintah..berperang di medan maya dan bumi nyata, mempertahankan kerajaan , last2 aabis mcm tu je....cam haram...
 
kahkahkah..lawak siot...kesian kat sorang sahabat ni..
masa isu ni timbul dialah yang paling beria-ia antara kami mempertahankan kerajaan,..demi negara katanya...perjuangannya tika itu nampak tak sia-sia, apabila kerajaan mengambil langkah saman ke atas individu yang membuat fitnah ke atas parti 'keramat' kesayanggannya...

kerana isu ini juga, sahabat ni dah sampai tak bertegur sapa dengan beberapa rakan pejabatnya, yang kita tahu sah2 menyokong parti lawannya...almaklumlah tak heran la sekrg ni kalo ada orang terang kata dia tak sokong kerajaan....keputusan PRU sebagai bukti, undi popular menang kepada pembangkang...ini bermakna kalo dibuat rumusan ringkas, kalo dalam satu pejabat tu ada 10 pekerja, 5 daripadanya adalah kerajaan dan begitulah sebaliknya...tak macam zaman Tun Mahathir dulu,  sapa yg kata dia tak sokong kerajaan, alamat takde kawan la dia...dok la buat keje sorang2, bukan sbb  dia kena pulau, tapi dia rasa dipulau...kahkahkah...

Semalam media banyak menyiarkan berita kes penghinaan dan fitnah oleh sorang pemimpin PKR mengeni isu pencerobohan di Lahat Datu telah ditarik balik dan selesai luar mahkamah..Orang2 atas ni yg mula buat isu...yg bawah ni mula pong pang..pong pang...gaduh sakan maki makian, mempertahankan pemimpin2 dan parti dorang...last2 kesudahan nya ibarat pompuan yang hampir nk klimaks , tetiba kote pasangan dia lembik.....hahahhah, bole bayang tak perasaan pompuan tu???hahahaha...

NI..ni...yg macai2 bawahan yang gaduh-gaduh ni...sapa nk baikkan mereka??Apa kesudahannya?? sape betul ??sape salah??Jangan heran la kalo banyak pihak lps ni berani tabur fitnah, buat hasutan bagai, sbb tau dah...peghambat camana pun..pi mai..pi mai... last2 tang tu jugak...bak kata makcik bedah...await lemahnya gobemen kita la ni....

P/s: Teringat masa baca salah satu karya Sastrawan Negara Shahnon Ahmad...memang geli-geleman kalo hayati bait2 ayat dia, ditambah lagi dgn kulit buku tu yg dicetak seolah2 macam taik...tapi tu la dia namanya politik....itulah hakikatnya,,,






0 comments:

.

.